AGNES CSOVARI: Portrét člena tímu odpovede dobrovoľných duchovných na katastrofy

Agnes Csovari, členka tímu dobrovoľných duchovných odpovede na katastrofy, nosí ochranný odev v zaplavenej dedine Kopanice blízko bosnianskeho mesta Orašje

 

Agnes, ako si sa rozhodla pridať k tímu dobrovoľných duchovných odpovede na katastrofy tu v Bosne?

Počas nejakého času som plánovala stať sa aktívnou ako scientologická dobrovoľná duchovná. Snažila som sa zorganizovať môj život tak, aby som mohla naplniť svoj sen, ale zaberalo to veľa času a úsilia. Keď som sa počula o tých strašných záplavách v Bosne a Herzegovine, Chorvátsku a Srbsku, rozhodla som sa, že je čas jednať a zanechať čakanie na perfekné zosúladenie rôzných činností v mojom živote.

Aké sú tvoje dojmy z práce ako dobrovoľná duchovná tuna?

Prišla som sem do bosnianskeho mesta Orašje pred týždňom a veľmi to milujem. Je to skvelý pocit byť tu s miestnymi ľuďmi, pomáhať im s ťažkou fyzickou prácou, dávať im podporu v ich najťažších časoch v ich živote – niekedy už len prítomnosťou a počúvaním ich príbehov, niekedy dávaním duchovnej pomoci – asistov.

Milujem dávanie asistov a dodávanie technológie scientológie. Táto prekrásna technológia mi pomohla tak veľa v mojom živote a ja viem, že funguje a milujem možnosť podeliť sa o ňu s inými. Tiež rada používam svoje telo na fyzickú prácu, keďže vidím koľkým ľuďom to pomáha. Zisťujem, že pomáhanie tým ľuďom, ktorých som predtým nestretla, pomáhanie im znovu vybudovať ich životy a tiež poskytovanie duchovnej pomoci je duchovne veľmi pozdvihujúca a veľmi vďačná činnosť.

Najúžasnejšia vec na tom je, že pomoc iným ľuďom dáva naspäť tak veľa. Vidieť, že som urobila rozdiel v ľudských životoch, to je úžasný pocit. Neexistuje nič v porovnateľnej veľkosti, toto je najúžasnejší pocit, ktorý človek môže zažiť.

Je niečo, čo by si rada povedala ľuďom, ktorí budú čitať tento rozhovor?

Rada by som, aby ľudia čítajúci tento článok zažili tie isté veci, ktoré ja zaživam, mali tie samé výhry, ktoré mám ja. Možno rozmýšľali nad pripojením sa k nám, a myslia si, že musia zanechať svoj život za sebou a stratiť svoj príjem alebo stratiť srandu alebo niečo obetovať, ale nevedia, že by získali tak veľa príchodom sem a zažili veci, ktoré my zažívame.

Čo si našla ako najviac pamätnú vec z tvojej práce tuna?

Sú momenty z posledných dní, keď som naozaj cítila, že som súčasťou rodiny, ktorej pomáhame. Aj napriek jazykovej bariére naozaj sa cítim ako člen miestnej komunity. Sú to naozaj skvelí ľudia, ktorí by sa podelili s hocičím, aj keď toho nemajú veľa toho, čo by dali. Tiež sa o nás dobre starajú, zaisťujú, že sme v bezpečí a cítime sa vítaný.

Všetci tuna v tíme dobrovoľných duchovných odpovede na katastrofy pracujeme s veľmi dobrým účelom. Sme s rôznych krajín, rôzneho veku, rôznej minulosti, ale pracujeme spolu ako skutočný tím. Pomáhame si navzájom, staráme sa o jeden druhého a zatiaľ, čo práca tu je niekedy ťažká a nie je prechádzkou v parku, zažívame veľa srandy spoločnými zážitkami týchto vecí.

Všetci ľudia tu v našom time tu sú len z jednym účelom – pomôcť ostatným a ľudia, ktorí chcú pomôcť iným, môžu byť len dobrí ľudia. Dobrí ľudia, pracujúci na skvelom cieli je to, čo nás robí takým dobrým tímom.

Niečo iné, čo by si rada pridala k tomuto rozhovoru?

Milujem ľudí, milujem cestovanie, milujem dobrodružstvo a príležitosť robiť všetky tieto veci skombinované mi dá toľko veľa uspokojenia. Robenie všetkých tých vecí počas pomoci iným je skvelé kombinácia.

******

Ak by ste sa radi pripojili k Agneše a k tímu pre odpovede na katastrofy, ťuknite na ikonku “Activation” vyplňte formulár a my vás kontaktujeme tak skoro, ako sa len bude dať.

Dúfame že sa uvidíme skoro v Bosne.

S pozdravom váš,

tím dobrovoľných duchovných odpovede na katastrofy

 

 

Odstraňovanie zničeného nábytku zo zaplavených domov

Dodávanie humanitárnej pomoci do miestneho skládku Červeného kríža

Vychutnávanie si domáceho bosnianskeho jedla

Dodávanie čerstvého ovocia deťom v útulku Červeného kríža

 

This entry was posted in Slovenčina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

